czwartek, 13 maja 2010

Bijou by Aurora

Kilka dni temu zostałem poproszony o wykonanie zdjęć ręcznie robionej przez Iwonę biżuterii. Dawno nic takiego nie robiłem, od czasu pamiętnych kryształów Swarovskiego, ale na szczęście jeszcze coś niecoś pamiętam...

Ustawiłem szklany blat, podobny do powierzchni, której użyłem do fotografii kieliszków. Grafitowe tło oświetliłem jedną lampą, na 1/4 mocy, osłaniając palnik wrotami, żeby światło nie padło na nic poza tłem. Same naszyjniki, kolczyki i bransoletki oświetliłem softboxem 60x60, lampa też na 1/4 mocy, z lewej strony. Dzięki takiemu ustawieniu, mogłem raz, że kontrolować osobno jasność tła, niezależnie od jasności fotografowanego elementu, dwa, uzyskać ładne, płynne odblaski na powierzchni koralików, pereł i srebra.

Właściwie nie zmieniałem oświetlenia podczas całego fotografowania, korygowałem tylko czułością mocne zbliżenia (obiektyw przy silnym zbliżeniu robi się ciemniejszy). Bazowo pracowałem na 1/200 (X-sync 5D mk II, na którym pracowałem), f: 8, ISO: 100, przy zbliżeniach - ISO: 160-200.

Wszystkie zdjęcia, niecodziennie jak na mnie, wykonałem w przestrzeni sRGB, pracując na plikach *.jpg, i nie stosując żadnej obróbki. Po prostu moim zdaniem engine jpg w 5D mk II jest na tyle dobry, że na tą chwilę nie może się z nim równać żaden program do obróbki rawów.

Użyłem szkiełka 100/2,8L IS USM Macro, niestety, w tej chwili nie mam mojego kochanego 90/2,8 TS-E, a byłoby to idealne szkło do tej pracy, przy obiektywie 100 macro, i tak mocnym zbliżeniu, nawet na f:22 nie osiągnąłbym satysfakcjonującej głębi ostrości, za to otrzymałbym potężny spadek obrazu, w skutek dyfrakcji. TS-E pozwala po prostu pochylić płaszczyznę ostrości tak, by objęła cały naszyjnik.

Wszystkie przedstawione tu ozdoby, jak już wcześniej wspomniałem, wykonała własnoręcznie Iwona, a fotografie powstały na potrzebę strony internetowej, niestety, jeszcze nie działającej. Jeśli jednak jesteście zainteresowani takimi błyskotkami, oto mail do autorki: iwona.wachowska@wp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania!