wtorek, 5 maja 2009

Autoportret na stronę

Od pewnego czasu pracuję nad nową wersją mojej strony. Potrzebne jest mi do niej między innymi zdjęcie mojego własnego ryjka. Akurat na podorędziu nie było żadnego fotografa, który mógłby mi takie na szybko zrobić, więc wziąłem statyw, ustawiłem wszystko, i cyknąłem zdjęcie. O takie:

Wbrew pozorom za mną nie wisi czarne tło. Paskowana powierzchnia to mój stół w kuchni, a za moimi plecami znajduje się właśnie rzeczona kuchnia. Oczywiście nie chciałem mieć jej na zdjęciu, więc po prostu nie oświetliłem jej w ogóle, dzięki czemu wyszła czarna plama w tle.

Oświetlenie jest bardzo proste. Po prawej stronie, wysoko nad stołem, znajduje się lampa z białą parasolką, oświetlająca blat i mnie (na jakieś -2EV). Po lewej jest lampa ze strumienicą, świecąca mi wrednie prosto w ryjek.

Jeśli chodzi o obróbkę końcową, była bardzo prosta. Najpierw przeszedłem do czarno-białego widoku przez gradient map (tak jak opisałem w TYM poście). Następnie podniosłem kontrast za pomocą narzędzia curves (krzywe), układając krzywą w delikatną s-kę. I to w sumie tyle, jeśli chodzi o samo zdjęcie, żeby ładniej pasowało do strony, wyciemniłem brzegi, dodając nową warstwę, wypełnioną na czarno, wymazując jej środek i zmieniając blending mode na soft light.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania!