niedziela, 4 kwietnia 2010

Top ten - fotografowie, według mnie oczywiście ;)

Tak świątecznie, lekko łatwo i przyjemnie. Dziesięciu najlepszych fotografów, according to t-jack. Żyjących, jak i tych, którzy niestety spoczywają już w pokoju (smutne, ale całkiem niedawno zmarło wielu znakomitych fotografów...)

1. Pierwsze miejsce, niewątpliwie totalnie zasłużone, Helmut Newton. Za znakomite zdjęcia, prostotę, skromność, i za "Gun for hire", które uświadomiło mi, jak cholernie dużo mam jeszcze do zrobienia, zanim będę mógł pełnoprawnie nazywać się fotografem.

2. Chase Jarvis. Suprised? You shouldn't be. Pomysły, doskonałe podejście do fotografii, duży dystans do reguł sztuki fotograficznej, połączony z ogromną perfekcją. Mistrz!

3. Erwin Olaf. Za umiejętność pokazania piękna, nawet tam, gdzie pozornie go nie ma. I za światło. Kolejny fotograf, który uświadomił mi, jak cholernie malutko na razie umiem.

4. Peter Lindbergh. Po prostu, za kalendarz Pirelli (o ile pamiętam, z 2002 roku). A konkretnie, najbardziej, to za zdjęcie z czerwca (ha, moje urodziny), jest po prostu idealne.

5. Irving Penn. Znany głównie ze zdjęć mody, ja najbardziej lubię jego zdjęcia urody, konceptualne, zwłaszcza zbliżenia. Takie, jak to:

6. Jean - Baptiste Mondino. Za deja vu! Za kolory, no, i za to, że w końcu zrozumiałem, że zdjęcie nie musi być zabójczo ostre, żeby miało sens.

Jakoś nie mogłem znaleźć wersji bez napisu...

7. Oliviero Toscani. Za United Colours of Benetton. Za zdjęcie z zakonnicą i pastorem. I za wszystkie porąbane pomysły.

8. Mario Testino, za całokształt twórczości, za pokazanie, że erotyzm, seksualność i piękno modelek można pokazać delikatnie, bez wyzywających póz i dziwkarskich ciuchów.

9. Solve Sundsbo. Fotografuje modę i urodę dokładnie tak, jak to należy robić. I bardzo dba o światło. I nie maskuje pokazaniem cycków modelki braku pomysłu na zdjęcie!

10. David LaChapelle, za wonderland. Zdjęcia Davida są totalnym oderwaniem od rzeczywistości, i chociaż koncepcyjnie jest moim totalnym przeciwieństwem, bardzo lubię oglądać jego prace.

I to by było na tyle, 10-ka zapełniona. Nie zgadzajcie się ze mną do woli :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania!