czwartek, 17 lutego 2011

February - Pre production

Każdą dużą sesję zaczynam od pre produkcji. Jest równie ważna, jeśli nie ważniejsza od post produkcji zdjęć, i zawiera w sobie właściwie wszystko, co wpływa na efekt finalny zdjęć, a odbywa się przed właściwą sesją.

W wypadku lutowej sesji z 2011 project pre produkcja zaczęła się od luźnych idei, a właściwie jednej, rozbudowywanej z czasem w historię.

Następnie równolegle rysowałem storyboardy, i szukaliśmy modelek. Ostatecznie sesję rozpisałem na trzy role, i tyle modelek wzięło udział w zdjęciach.

Kolejny etap pre produkcji to znalezienie odpowiedniego wnętrza. Tym razem nie było to problemem, dzięki uprzejmości American House mogliśmy cały dzień fotografować w największym pokoju pensjonatu na Baletowej. Dwa dni przed sesją rozpoczęliśmy kompletowanie akcesoriów.

Ostatniego dnia, w towarzystwie najpierw Beaty (jednej z modelek), a później Ani zwanej Strzygą (wizażystka, stylistka, PR, i mnóstwo innych funkcji) obskoczyliśmy kilka sklepów z kostiumami, zabawkami i akcesoriami imprezowymi. W jakim celu, to wyjaśni się przy publikacji zdjęć.

Wieczorem dojechałem do domu, sprawdziłem listę wszystkiego, co może być potrzebne, i spakowałem sprzęt.

Niestety, na sesję nie mogłem pojechać samochodem, więc kompaktowość sprzętu była warunkiem koniecznym. Skończyło się na pro rollerze x300 i dużym pokrowcu na standy.

W rollerze znalazł się aparat (5D mk II) z obiektywami (17-40, 85 i 100), 2 lampy 580EX II, 2 lampy 430EX II, 6 pocket wizardów, Bowens gemini 400 (nie potrzebowałem wiele mocy, a to najmniejsza lampa bowensa, jaką posiadam), softbox 60x60 z gridem, różne gridy, snooty i flagi na małe flesze, światłomierz, zapasowe baterie, karty, żele kolorowe do lamp.

W pokrowcu - 3 statywy manfrotto Nano, 1 statyw manfrotto Master, monopod i biała parasolka.

Mało? I tak ważyło chyba tonę...

To wszystko o pre produkcji (storyboadrów litościwie nie zamieszczę, te bazgroły potrafią oślepić). Za parę dni - zdjęcia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania!